De liefde voor Miele

Als kleine jongen zat Aloys Spijkerman al gefascineerd voor de wasautomaat van zijn moeder. Omdat het Friese gezin uit negen kinderen bestond, draaide de Miele van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat.

Aloys Spijkerman

Aloys ging werken en wonen op Terschelling, daar kocht hij bij een witgoed winkel zijn eerste Miele wasautomaat. Na een aantal jaren op Terschelling te hebben gewoond keerde hij weer terug naar de vaste wal en ging werken als runner voor de film flodder. Door zijn werk als runner kwam hij bij een garage terecht waar ze allemaal tweedehands wasmachine verkochten, daar kocht Aloys zijn tweede Miele. Na een week kocht hij er nog 2 en knapte deze op, samen met zijn vriend Siebe. Ze kochten in, repareerden en verkochten via het blad de ViaVia. Wat nu marktplaats is, was toen een populaire krant. De vraag naar betrouwbare tweedehands productem bleek steeds groter en zo ontstond het idee om in het jaar 2000 een winkel te openen in puur en alleen Miele producten. Dit bleek vanaf dag 1 een groot succes te zijn, mede door de garantie die ze er bij gaven en vooral ook omdat de machines werden voorzien van een nieuw manchet, nieuwe schokbrekers en nieuwe koolborstels. Tevens werden bij de wasmachines ook de ontluchtingsslangen vervangen. Drogers die tot de laatste schroef uit elkaar worden gehaald, compleet in de revisie, zodat deze weer jaren hun werk doen bij de nieuwe gebruiker. Na 2 jaar kwam er een hoge Meneer van Miele de winkel binnen omdat hij getipt was over onze liefde voor het merk Miele. Hij kwam met het idee om ook nieuwe producten te verkopen. Ook werd aangeboden dat we trainingen mochten volgen in Vianen over de producten. In 2003 werd ook de naam veranderd in Miele witgoed Center. Aan de gevel hadden ze een wasmachine op gehangen, wat veel bekijks trok.

Wasmachine aan gevel

Het goede contact met Miele resulteerde in november 2009 in een Miele Witgoed Center aan de Hogeweg. Op het plein waren we uit ons jasje gegroeid. Het Miele Witgoed Center biedt klanten een totaalervaring. De laatste innovaties binnen verschillende productgroepen, zoals was-, droog- en afwasautomaten, stofzuigers en keukenapparatuur worden in een opvallende, moderne opstelling getoond. De kwalitatieve Miele-uitstraling en heldere informatievoorziening dragen bij aan de beleving van Miele als een kwalitatief en servicegericht A-merk.

Collage van foto's

Vanaf 2009 gingen we ons ook richten ook reparatie aan huis van alleen maar Miele. Het verbaast de klanten vaak dat de heren veel over wassen weten. Ze weten de klant ook vaak te overtuigen om lang plezier van hun product te hebben door anders te gaan wassen. Ook krijgen ze vaak complimenten dat de gekochte apparaten netjes worden ingebouwd, met duidelijke uitleg. Dit wordt erg gewaardeerd.

Het team

In 2019 besloot Miele om ons premium partner te maken, door de goede samenwerking en de behaalde omzet. Het grote voordeel; vlak voor corona kregen we van Miele een totaal nieuwe inrichting in de winkel. Een ander grote voordeel voor de klant is dat wij alles kunnen leveren wat de naam Miele draagt. Verder worden we geschoold door Miele en kunnen wij gebruik maken van de originele software. Hiermee kunnen we gemakkelijk storingen opzoeken en de hele historie van het apparaat uitlezen.

Ondanks de ontwikkelingen is veel bij het oude gebleven: reparaties aan huis blijven onveranderd plaatsvinden, onderdelen, stofzuigercassettes, ontkalkingstabletten en dergelijken zullen nog steeds verkocht worden en mensen met een smallere portemonnee kunnen nog steeds terecht voor een Miele tweedehands; immers, uiteindelijk wil een ieder een Miele.

Sinds de verkoop vanuit het schuurtje is een droom werkelijkheid geworden: klanten geven te kennen dat zij voor een Miele bij ons komen, omdat Miele Witgoed Center een begrip in de Randstad is.

Onze slogan is: Wij accepteren geen ontevreden klanten.

Binnen 1 minuut een reparatie gepland